Tuesday 4 September 2018

Cuti-cuti Perth : Itinerary

Disclaimer!
Sesungguhnya aku amat menyesal kerana beli tiket flight 5 hari sahaja ke Perth! Hukhukhuk!
 
Ahli kumpulan, termasuk tukang ambil gambar :)
Sebenarnya aku tak study pun Perth ni ada apa dan tak tau pulak distance ni semua jauh-jauh. Masa promo Airasia Free Seat haritu aku main beli jer sebab murah. Tapi lepas beli tiket flight tu, aku study dan rupanya tempat yang aku teringin sangat nak pergi tu jauh-jauh. So itinerary aku macam ni. Pack dan letih. Lunyai semua. Pastu aku menyesal. Mintak maaf yer semua ahli kumpulan. Ini semua buat pengajaran untuk aku lebih peka dalam membuat itinerary di masa hadapan. Buktinya, selepas trip ke Perth ni, aku wat trip ke Bangkok dan Jeju lama-lama sikit. So sempat cover banyak tempat dan ada satu hari tu untuk chill-chill jer.

Ini kisah percutian kami ke Western Australia tahun lalu. Sesiapa yang ada perancangan untuk ke Perth di masa akan datang, aku suggest untuk apply visa dulu. Dapat visa baru lah beli tiket flight. Beli lama sikit. 7 hari ke. Kalau tempoh pendek macam aku ni, sebenarnya better cover Perth CBD jer. 


Day 1 . Friday 24 February 2017 .
6am touch down Perth Airport.
7am pick up car. Avis Car Rental.
8am Blue Boat House
9am Freemantle Market
Makan di Ali Kebab
11.30am Off to Busselton Jetty
16:00pm Shopping Groceries di Woolworth Busselton
18:30pm Check in Baywatch Manor Augusta


Day 2 . Saturday25 February 2017 . Perjalanan dari Augusta ke Albany
Gerak ke Cape Leeuwin Lighthouse.
12:30pm gerak ke Albany.
Singgah di Walpole untuk makan berkelah.
18:00pm Check in Park Avenue Holiday Inn
19:45pm Shopping Groceries di IGA, Albany


Day 3 . Sunday26 February 2017 . Perjalanan dari Albany ke Perth
Gerak ke Albany Wind Farm
Gerak ke The Gap & Natural Bridge
Gerak balik ke Perth.
Singgah di The Lily
Singgah di Katanning Mosque
20:00pm Shopping souvenir di Megababes stores
22:00pm Check in Irdina Homestay
Beli McDonald Halal di Mirrabooka


Day 4 . Monday27 February 2017 . Focus on Perth CBD
Caversham Wildlife Park
Chemist Warehouse
Watertown Brand Outlet
Inaloo supermarket, shopping buah
Balik Irdina Homestay


Day 5 . Tuesday28 February 2017 . Fly back to Malaysia
09:00am Repeat shopping souvenir di Megababes
Off to Airport
23:00pm sampai KLIA2

No comments:

Post a Comment

Akhirnya Aku Dapat Habiskan Pengajian Master in Telecommunications Engineering di UNSW

Term 3 Tahun 2023 iaitu sesi terakhir pengajian aku. Term terakhir bagi aku. Term yang aku selesaikan baki subject yang belum diambil untuk ...