Saturday 29 September 2018

Hatyai Trip : Singgah ke Coco One Beach Resort di Sakom Beach

Selalu orang nak ke Hatyai, dari Bukit Kayu Hitam terus terjah ke Hatyai kan? Sama lah dengan trip kami sebelum ni. Trip kedua kami buat rare sikit. Kami masuk ikut Ban Prakob dan singgah dulu di Sakom Beach kemudian baru ke Hatyai.

Ada apa di Sakom Beach ni?

Pintu utama masuk ke resort
Berhadapan dengan parking area
Antara port cantik untuk mengabadikan kenangan

Damainya di sini
Kami pergi weekdays. Tak ramai orang

Cantik kan?
Kami hanya nak bergambar santai di Coco One Beach Resort. Banyak props untuk para pengunjung mengambil gambar. Perjalanan mengambil masa sejam dari Ban Prakob border. Terdapat surau dan cafe. Kami makan juga di cafe ni. Sedap. Harganya agak mahal sedikit. Yerlah dah resort kan.

Makanan paling pedas yang aku pernah makan di Thailand.
Untuk ke Hatyai pula, tambah lagi 50 minit perjalanan. Atau boleh juga menginap dan bermalam di Coco One Beach Resort.

Ini dari Ban Prakob border terus ke Coco One Beach Resort
Dari Coco One Beach resort ke Hatyai 50 minit drive

Alhamdulillah dapat memenuhi hasrat ibu mertuaku. Dia yang teringin untuk ke sini. Tapi kami tak berkesempatan untuk bermalam di sini sebab bilik full. Kalau tak, boleh makan seafood kat area sini.


No comments:

Post a Comment

Akhirnya Aku Dapat Habiskan Pengajian Master in Telecommunications Engineering di UNSW

Term 3 Tahun 2023 iaitu sesi terakhir pengajian aku. Term terakhir bagi aku. Term yang aku selesaikan baki subject yang belum diambil untuk ...